Αναρτήθηκε από: Konstantinos | Απρίλιος 27, 2009

Ωρα για το επόμενο βήμα στο χώρο της ηλεκτρονικής τραπεζικής.

timeisrunningoutΕχουν περάσει πλέον 8 μήνες από τότε που άρχισαν να «παγώνουν» τα έργα στον τραπεζικό χώρο και έκτοτε το business έχει περιοριστεί στη συντήρηση της υπάρχουσας κατάστασης, άντε και με το ζόρι στον εμπλουτισμό της υπάρχουσας λειτουργικότητας (λές και το 15% του πληθυσμού που χρησιμοποιούν το internet αλλά απέχουν του online banking το κάνουν λόγω έλλειψης λειτουργικότητας).

Θεωρώ πως πλέον η αγορά είναι έτοιμη για το επόμενο βήμα που θα έχει ως στόχο τον τετραπλασιασμό εντός μιάς τριετίας, του πλήθους των χρηστών υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής με αύξηση του cross selling κατ’ ελάχιστο στο 3,5 (μετρώντας μόνο προσοδοφόρα προιόντα ή υπηρεσίες).  

 

Αλλά με ποιό τρόπο μπορεί να επιτευχθεί αυτό; Απλώς προσθέτοντας λειτουργικότητα ή αλλάζοντας το GUI; Είναι γνωστό πως σε περιόδους ισορροπίας μόνο η καινοτομία οδηγεί σε προσόδους και θεωρώ ότι στην περίπτωση των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής, η καινοτομία έγκειται στην προσφορά υπηρεσιών αξίας μέσω του internet, με το call center και πιθανόν φυσική παρουσία σε outlets σε υποστηρικτικό ρόλο. Η λογική αυτής της προσέγγισης είναι να προσεγγιστεί με ένα δομημένο τρόπο η μεγάλη μάζα του retail segment (long tail J) που χρησιμοποιεί το κατάστημα για συναλλαγές και διατηρεί τα προιόντα που χρειάζονται μόνο γι’ αυτές τις συναλλαγές. Η καινοτομία από την πλευρά του segmentation θα οδηγήσει στη δυνατότητα διάκρισης μεταξύ των πελατών που έχουν τη δυνατότητα και την επιθυμία ν’ αποταμιεύσουν/επενδύσουν και να έχουν μία υγιή σχέση με την τράπεζα και μεταξύ αυτών που είναι καλύτερα ν’ αντιμετωπιστούν με μία διαφορετική τιμολογιακή πολιτική.

 

Θεωρώ ότι η καινοτομία μπορεί να δομηθεί στους ακόλουθους άξονες (προφανώς υλοποιημένες σε UI web2.0 με comics, video και χρήση όλων των δυνατοτήτων που παρέχουν εργαλεία όπως fora, wikis, twitter):

1.   Μία πλατφόρμα προσωπικής διαχείρισης των οικονομικών με κεντρικό άξονα ένα δείκτη οικονομικής υγείας.Μία πλατφόρμα που να καλύπτει μεσοπρόθεσμα τ’ ακόλουθα:

a.   Σε άλλες αγορές και ωριμότερες κοινωνίες, το προσωπικό credit score είναι γνωστό ως ένας αριθμός στον πελάτη της τράπεζας και βασίζεται σε πρότυπα υπολογισμού κοινά μεταξύ των τραπεζών. Αν με βάση αυτό δομούσαμε ένα σύνθετο δείκτη που ν’ απεικονίζει τη θέση του ατόμου σ’ ένα χάρτη μιάς οικονομικής διαδρομής συμφωνημένης από κοινού μεταξύ του πελάτη και της τράπεζας, τότε αυτόματα θα είχαμε μία αμοιβαία δέσμευση για προσπάθεια βελτίωσης της θέσης του ατόμου σε υτό το χάρτη.

b.   Με δεδομένη τη μετρήσιμη και κοινά αποδεκτή απεικόνιση της τρέχουσας και της επιθυμητής κατάστασης του πελάτη της τράπεζας, στην πλατφόρμα αυτή θα παρέχονται εργαλεία που να διευκολύνουν τη διαχείριση:

                                         i.    των εξόδων,

                                       ii.    του χρέους

                                     iii.     της αποταμίευσης

                                     iv.    την ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης και την επέκταση της σε άλλες μορφές όπως η νομική κάλυψη

2.   Ενα περιβάλλον όπου ως καταναλωτές θα μπορούν να βαθμολογούν, να προτείνουν καταναλωτικά προιόντα και ν’ ανταλλάσουν γνώμες γι’ αυτά.

Από τα reviews, μέχρι την διαμόρφωση tribes με κοινές αγοραστικές συνήθειες, η προσέγγιση αυτή πέρα από το χαρακτήρα social networking θα ωφελήσει τους ευσυνείδητους εμπόρους σε κάθε περιοχή καθώς και τους καταναλωτές, πελάτες της τράπεζας.

3.   Ενα περιβάλλον που θα υποστηρίζει την έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας για ατομικές και πολύ μικρές επιχειρήσεις.

Από την απλή καθοδήγηση στα πρώτα βήματα μέχρι ASP υπηρεσίες CRM και βασικού ERP, διαμορφώνεται ένα εύρος λύσεων, που είναι επιθυμητές στον υποψήφιο επιχειρηματία, και που παρέχουν στον account manager τη δυνατότητα συνεχούς επαφής χωρίς την ενόχληση της ευθείας πώλησης.

 

Αυτή ή άλλες παρόμοιες στρατηγικές έχουν ένα ορίζοντα υλοποίησης 2-3 χρόνων με την πρώτη φάση σε λειτουργία μέσα σε 6 μήνες. Οσον αφορά στο κόστος, θεωρώ ότι η τρέχουσα κατάσταση στην αγορά, ευνοεί την προαγορά υπηρεσιών μειώνοντας εξαιρετικά το κόστος υλοποίησης.

 

Για να δούμε λοιπόν ποιά ομάδα θα αποφασίσει να σπάσει το φράγμα της μιζέριας και να οδηγήσει τη ροή του νερού που λιμνάζει, αλλάζοντας τα δεδομένα του παιχνιδιού.

Advertisements

Responses

  1. Κώστα όλα εξαρτώνται από τους ανθρώπους, νομίζω ότι μια πολλή καλή ιδέα είναι η δημιουργία ανεξάρτητης τράπεζας εντός της τράπεζας !! που θα λειτουργεί με βάση το WEB 2.0 και θα συγκρίνει την κερδοφορία και την ικανοποιήση των πελατών της με τη συμβατική μαμά τράπεζα !!
    Κάτι σαν τα ΚΕΠ για το Δημόσιο , εφόσον οι καρεκλοκένταυροι είναι πάντα ισχυρός αντίπαλος, και η νοοτροπία κυρίως των Ελλήνων (όχι των νέων)είναι ακόμη εχθρική για τον Η/Υ.

    • Νίκο, αυτή είναι και η δική μου πρόταση στις σχετικές συζητήσεις. Οχι τόσο για να συγκριθούν τα οικονομικά αποτελέσματα, όσο για να ξεκινήσει η επικοινωνία με τους πελάτες από μία καθαρή βάση που δε θα είναι φορτισμένη από το κλασσικό τραπεζικό brand. Βέβαια υπάρχουν και οργανισμοί (νεώτεροι ή λιγότερο επιθετικοί μέχρι τώρα) που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το brand τους χωρίς πρόβλημα αλλά εκεί θα «σκοντάψουν» στην παραδοσιακή εσωτερική δομή που υποστηρίζει το επιχειρηματικό τους μοντέλο. Σ’ ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: