Αναρτήθηκε από: Konstantinos | Μαρτίου 4, 2009

Μάλλον προσπαθούμε να τρέξουμε πριν να περπατήσουμε

blackboard___chalk_imageΑπό την επικοινωνία με τους αναγνώστες του blog είναι ξεκάθαρο ότι αρκετοί νοιώθουν αμηχανία μπροστά στις εξελίξεις στο χώρο του internet τα τελευταία χρόνια. Μόλις προσαρμόστηκαν στη χρήση του email, η δεξιότητα αυτή θεωρείται παρωχημένη και έννοιες όπως readers, RSS, hoaxes, κοινωνικά δίκτυα, ακούγονται όλο και περισσότερο στις συζητήσεις γύρω τους.

Είναι προφανές ότι όσο υψηλότερα βρίσκεται στην ιεραρχία κάποιος, τόσο περισσότερη η αμηχανία και κατά συνέπεια η αμυντική στάση σε οποιαδήποτε πρόταση περιέχει ακατανόητες έννοιες.

Σε αυτό το post θα θέσουμε προς συζήτηση ένα πλαίσιο που θα ορίζει τις γνώσεις που πρέπει κατ’ ελάχιστον να έχει όποιος εργάζεται διακινώντας πληροφορίες σε ψηφιακή μορφή. Στη βασική του μορφή το είχα πρωτοσυναντήσει στο blog του Seth Godin ο οποίος έχει αναφέρει παλαιότερα και μία πλήρη λίστα που πρέπει να διατηρεί υπόψη του ό κάθε χρήστης email.

Με βάση αυτό το πλαίσιο, θεωρώ ότι οι Δ/νσεις Ηλεκτρονικού Επιχειρείν σε κάθε οργανισμό μπορούν να εργαστούν εσωτερικά οργανώνοντας εκπαιδεύσεις/συζητήσεις με τα στελέχη που επιθυμούν να σπάσουν το φαύλο κύκλο της συμπεριφοράς λουδίτη εργαζόμενου σε  οργανισμό που διακινεί σχεδόν αποκλειστικά ψηφιακά πληροφορίες.

e-mail

·        Τι είναι hoax και πώς αντιμετωπίζεται

·        Τι είναι junk/spam και πως αντιμετωπίζεται

·        Τι κινδύνους ενέχει η χρήση συνδέσμων σε email και σε ποιες περιπτώσεις μπορούμε να τους χρησιμοποιούμε

·        Πως δημιουργούμε και διατηρούμε μία υπογραφή στα εξερχόμενα mail και γιατί δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιούμε σκαναρισμένη εικόνα της φυσικής μας υπογραφής

·         Πως δημιουργούμε aliases για τις 2-3 ομάδες ανθρώπων που συνήθως επικοινωνούμε με emails

 

documents & data

·         Γνωρίζουμε ότι για κάθε παρουσίαση χρειάζονται μία μεθοδολογία και 3 διαφορετικά παραδοτέα ή απλώς ανοίγουμε το slideware και βγάζουμε τα εσώψυχα μας;

·         Γνωρίζουμε πώς να μετατρέπουμε ένα κείμενο σε pdf και πότε επιβάλλεται να το κάνουμε;

·         Γνωρίζουμε πώς να μεταφέρουμε μία εικόνα από το internet ή από μία εφαρμογή που έχουμε στην οθόνη μας σ’ ένα κείμενο ή σε μία παρουσίαση;

·         Αξιοποιούμε τις δυνατότητες αναζήτησης στο internet;

·         Εχουμε δοκιμάσει να μοιραστούμε ένα αρχείο με συναδέλφους μέσω Google Docs;

·         Γνωρίζουμε πώς να κατεβάσουμε ένα αρχείο από το internet, ποιοι οι κίνδυνοι και ποιες οι προφυλάξεις που πρέπει να λαμβάνουμε;

·         Εχουμε κάποια μεθοδολογία backup;

·         Γνωρίζουμε αν λειτουργεί στο σύστημα μας κάποιο antivirus και αν το λογισμικό μας και το antivirus ενημερώνονται αυτόματα;

 

web 2.0

·         Γνωρίζουμε τι είναι ένα blog;

·         Έχουμε βρεί τουλάχιστον 3 blogs που να μας ενδιαφέρουν;

·         Γνωρίζουμε πως μπορούμε να οργανώσουμε τα blogs σ’ ένα reader;

·         Εχουμε βρεί κάποιο forum που να μας ενδιαφέρει;

·         Γνωρίζουμε πως μπορούμε ν’ ανοίγουν αυτόματα με το άνοιγμα του browser, σε διαφορετικά tabs του browser μας, το προσωπικό μας mail, o reader μας και τα fora που μας ενδιαφέρουν;

·         Γνωρίζουμε τι είναι το LinkedIn, το Facebook και το MySpace;

·         Γνωρίζουμε τι είναι ένα wiki, ένα τουλάχιστον παράδειγμα εφαρμογής του και το πώς θα μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε εσωτερικά στον οργανισμό μας;

Αυτή είναι λοιπόν μία πρόταση για 3 θεματικές ενότητες που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να θεμελιώσουμε ένα κοινό γνωστικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο να μπορεί να σταθεί η όποια πρόταση μας για δραστηριοποίηση στο χώρο των social media.

Προφανώς θεωρώ το ίδιο σημαντική και την εκπαίδευση των πελατών και συνεργατών μας αλλά έχω παρατηρήσει ότι αν δεν προηγηθεί η εσωτερική ζύμωση, είναι εξαιρετικά δύσκολο να κινηθούμε εξωστρεφώς.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: