Αναρτήθηκε από: Konstantinos | Φεβρουαρίου 26, 2009

Social Analytics : Μερικές σκέψεις πριν βγούμε για shopping

socialanalyticsΜετά από την αναφορά στο προηγούμενο post στην ανάγκη για ένα νέο θεωρητικό και θεσμικό πλαίσιο μέτρησης της υγείας και της απόδοσης ενός οργανισμού, ας εξετάσουμε σε ένα πρακτικό επίπεδο, τι εργαλεία έχουμε διαθέσιμα για να μετρήσουμε το τι συμβαίνει στο περιβάλλον των social media.

Θεωρούμε ως δεδομένο ότι οι περισσότεροι managers αρχίζουν να σκέφτονται την εμπλοκή τους στο χώρο των social media (όπου απαιτείται προσοχή όπως εύστοχα παρουσιάζεται εδώ) καθώς και ότι οι διαθέσιμοι πόροι είναι ελάχιστοι και η χρήση τους πρέπει να υποστηρίζεται από μετρήσιμα χαρακτηριστικά (λες και μέχρι τώρα ήταν απόλυτα μετρήσιμο το έξοδο του branding των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς αλλά ας μην αρχίσουμε αυτή την κουβέντα….).

Θεωρητικά θα έπρεπε να ορίσουμε τι θα θέλαμε να μετράμε και στη συνέχεια ν’ αναζητήσουμε το βέλτιστο διαθέσιμο εργαλείο που να καλύπτει τις ανάγκες μας και να δημιουργήσουμε την οργανωτική υποδομή στον οργανισμό μας ώστε να εκμεταλλευτούμε στο μέγιστο τις νέες δυνατότητες.

Μπορεί να φαίνεται αυτονόητο, αλλά όπως πολλοί οργανισμοί έκαναν το λάθος να θεωρήσουν ότι θ’ αγοράσουν μία λύση ηλεκτρονικής τραπεζικής και αυτό φτάνει για να προσφέρουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες, παρατηρώ ότι πολλοί οργανισμοί τείνουν να κάνουν το ίδιο λάθος προμηθευόμενοι μία πλατφόρμα μέτρησης του company buzz, πριν να ορίσουν μία ομάδα υπεύθυνη για τη στρατηγική εμπλοκής στα social media καθώς και τα interfaces αυτής της ομάδας με την τρέχουσα δομή του οργανισμού.

Θα έπρεπε πλέον να γνωρίζουμε όλοι ότι τα εργαλεία έρχονται τελευταία. Πρώτα πρέπει να φτάσουμε στο σημείο να προτείνουμε στο management του οργανισμού μας 2-3 εναλλακτικές στρατηγικές σε αυτό το χώρο, σε συνάρτηση με τη συνολική στρατηγική του οργανισμού. Στη συνέχεια έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε τα καταλληλότερα από τα διαθέσιμα εργαλεία με την καλύτερη τοπική υποστήριξη.

Είναι αλήθεια ότι στην Ελληνική αγορά δεν υπάρχουν αυτή τη στιγμή παρά μόνο 1-2 λύσεις που να παρέχουν social analytics πέρα και πάνω από τα συμβατικά web analytics. Όμως σχεδόν όλοι οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί διαθέτουν στον ομιλό τους μία εταιρεία πληροφορικής ή συνεργάζονται στενότερα με κάποιες εταιρείες. Έχουν λοιπόν τη δυνατότητα να κατευθύνουν τους συνεργάτες τους στη διαμόρφωση συνεργασιών ώστε να διασφαλιστεί η τοπική υποστήριξη της λύσης που προτιμούν, αρκεί να είναι μία συνεργασία βιώσιμη και συμφέρουσα και για το βασικό προμηθευτή γιατί η τυπική Ελληνική προσέγγιση «να τους ματώσουμε» το πιθανότερο είναι να έχει ως αποτέλεσμα τη μεσοπρόθεσμη απόσυρση του προμηθευτή από την αγορά.

Ποιες είναι λοιπόν οι λύσεις που θα λειτουργήσουν ως benchmark για τις υπόλοιπες; Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση αλλάζει σχεδόν κάθε μέρα αλλά η λύση της Telligent είναι πολύ ενδιαφέρουσα όπως και η λύση της Lithium.

Πριν από μερικούς μήνες όταν διερευνούσα το χώρο, είχα βρεί ένα παλαιότερο post όπου μπορούσε κάποιος να βρεί πολλές από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο. Βέβαια το post είναι από το τέλος του 2006 αλλά η λύση της Nielsen για παράδειγμα είναι ακόμη αρκετά ισχυρή.

Το πλήθος των επιλογών και ο διαφορετικός πρσανατολιμός τους, θεωρώ ότι θεμελιώνει τον αρχικό μου ισχυρισμό, ότι πρέπει πρώτα να στελεχωθεί η ομάδα που (έστω μέσα από τις ενημερώσεις των υποψήφιων προμηθευτών) θα διαμορφώσει τις εναλλακτικές στρατηγικές που θα προταθούν στο management και μέσα από αυτή τη ζύμωση θα προκύψει και η επιλογή της συνεργασίας με κάποιο προμηθευτή.

Όπως πάντα, θα ήθελα πολύ ν’ ακούσω και τις δικές σας απόψεις και σχετικές εμπειρίες ή και ενημερώσεις για το τι υπάρχει στην Ελληνική αγορά.

Advertisements

Responses

  1. Δύσκολο task.

    Χρειαζόμαστε ανθρώπους που καταλαβαίνουν σφαιρικά το consept, διαμόρφωση στρατηγικών/στόχων. Ο.Κ εφικτό.

    Πιο δύσκολο (ειδικά υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες) σκέφτομαι ότι είναι το να μεταφραστόύ τα αποτελέσματα σε «ωφέλεια» για τον οργανισμό και αυτού του τύπου η μετατροπή να γίνει παρουσιάσιμη (με σοβαρά υποστηρικτικά δεδομένα) και αντιληπτή από τα επίπεδα του management που αποφασίζουν την χρηματοδότηση αυτών των έργων.

    • Σπύρο, ευχαριστώ για το σχόλιο. Επειδή όπως ήδη γνωρίζεις μ’ αρέσουν οι προκλήσεις, θα θέσω προς συζήτηση ένα πλαίσιο παρουσίασης της ωφέλειας από την εμλποκή μιάς ετιαρείας στα social media σε κάποιο από τα αμέσως επόμενα post.
      Οσον αφορά στον αν μπορεί να γίνει αντιληπτό, θεωρώ πως είναι στο χέρι μας να ξεκινήσουμε κάποιες εσωτερικές παρουσιάσεις με σκοπό την παρουσίαση των εννοιών και τη δημιουργία μίας κοινότητας εσωτερικά στους οργανισμούς μας ώστε να βρεθούμε στη θέση να μιλήσουμε για προτάσεις αργότερα. Να εφαρμόσουμε δηλαδή τις αρχές που συζητάμε εσωτερικά στους οργανισμούς όπου εργαζόμαστε. Και για να έχουμε μία κοινή βάση αναφοράς, θ’ αναφέρω τα θέματα που θεωρώ κρίσιμα για την κατανόηση των social media και τον τρόπο παρουσίασης τους στο αμέσως επόμενο post.
      Και πάλι ευχαριστώ!


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: