Αναρτήθηκε από: Konstantinos | Ιανουαρίου 7, 2009

Οι «Τοκογλύφοι» και η Κανονική Κατανομή

loan-shark 

 

«Οι τράπεζες είναι οι σύγχρονοι τοκογλύφοι»!

Με αυτή τη διαπίστωση ήρθε ο νέος χρόνος. Η διαπίστωση ανήκε στην κα. Φ., συνομιλήτρια μου στην παρέα του τραπεζιού όπου υποδεχτήκαμε το νέο χρόνο. Εκτός εμού, ο οικοδεσπότης και η οικοδέσποινα εργάζονται σε τράπεζα αλλά είτε γιατί έτρεχαν να μας εξυπηρετήσουν είτε από λεπτότητα, δεν αντέδρασαν. Επειδή προσωπικά είμαι υπερήφανος για την εργασία μου, επειδή δε νοιώθω τοκογλύφος, και επειδή θεωρώ ότι από την ανοιχτή συζήτηση χωρίς προκαταλήψεις μόνο καλά πράγματα προκύπτουν, σήκωσα το γάντι όπως έχω κάνει πολλές άλλες φορές πρόσφατα.

 

Μετά από μία μακρά, έντονη αλλά ενδιαφέρουσα συζήτηση, η κα. Φ. παρέμεινε αμετάπειστη αναφέροντας σε αρκετές αποστροφές του λόγου της «Το λένε οι τηλεοράσεις» για να τεκμηριώσει τις γενικεύσεις στις οποίες στήριζε τα επιχειρήματα της. Το ενδιαφέρον όμως είναι, ότι ορισμένοι από τους υπόλοιπους συνδαιτυμόνες, αν και ανήκουν στον ευρύτερο κύκλο της οικογένειας της κας. Φ και έχουν πρόσφατα υποφέρει από άτυχες επιχειρηματικές κινήσεις και έχουν χάσει χρήματα και ακίνητα, στο τέλος της συζήτησης είχαν αναγνωρίσει το άτοπο του αφορισμού «Οι τράπεζες είναι οι σύγχρονοι τοκογλύφοι».

 

Ακόμη, ήταν προφανές από τη συζήτηση, ότι έχουν όλοι παράπονα από το επίπεδο εξυπηρέτησης στις τράπεζες, αγνοούν σε μεγάλο βαθμό το κόστος της υποδομής που απαιτείται για την εξυπηρέτηση τους καθώς και για την κανονιστική συμμόρφωση των τραπεζών αλλά και βασικά στοιχεία για τη βέλτιστη χρήση των εργαλείων που τους παρέχει το χρηματοοικονομικό σύστημα.

 

Όλα αυτά τα παράπονα και η άγνοια θα μπορούσαν να είναι ευκαιρίες για να γίνει το χρηματοπιστωτικό σύστημα καλύτερο. Λαμβάνοντας υπόψη τα παράπονα, και φωτίζοντας την άγνοια, θα μπορούσαμε να δώσουμε στους σκεπτόμενους πολίτες, μία βάση λογικής σκέψης απέναντι στις κραυγές των παραδοσιακών ΜΜΕ κατά των «κακών τραπεζών» που «κερδοσκοπούν σε βάρος του κοσμάκη».

 

 

 

Και εδώ έρχεται στο φώς και πάλι η πρόταση για ένα απλό πλαίσιο κανόνων που θα οριοθετούν την έννοια (που ποιητική αδεία έχω ονομάσει) Fair Banking και την ενημέρωση των πολιτών γι’ αυτό το πλαίσιο και τους κανόνες που το διέπουν. Το κανονιστικό πλαίσιο υπάρχει και είναι αρκετά αυστηρό. Αρκεί να το εκφράσουμε απλούστερα και να το επικοινωνήσουμε με συνέπεια και με ένα σαφές όνομα.

 

Προφανώς τα παραδοσιακά μέσα δεν έχουν κανένα λόγο να στηρίξουν μία τέτοια προσπάθεια. Ευτυχώς, …. δε χρειάζεται! Αρκεί μία συντονισμένη κίνηση της Ενωσης Τραπεζών μαζί με Πανεπιστήμια για το σχηματισμό κοινών ομάδων που θα λειτουργούν ως αισθητήρια όργανα στο Διαδίκτυο, βασισμένες σ’ ένα απλό πλαίσιο κανόνων. Όσο και αν αυτό φαίνεται αιρετικό,  οργανισμοί περισσότερο συντηρητικοί, όπως η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, έχουν ήδη ένα πλαίσιο κανόνων (http://tinyurl.com/8h7bjz ) βάσει του οποίου τα μέλη της μπορούν να εμπλέκονται σε διαδικτυακές (και μη) συζητήσεις, μη αφήνοντας γενικεύσεις και αφορισμούς να διαμορφώνουν την κοινή γνώμη με μορφή χιονοστιβάδας.

 

Βέβαια σε αγορές όπου τα social media είναι ωριμότερα, οι τράπεζες συζητούν ήδη με τους πελάτες τους σε μία προσπάθεια ν’ αντιστραφεί η τάση δαιμονοποίησης του χρηματοπιστωτικού τομέα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η συνεργασία Bank Of America και MIT στο http://futurebanking.bankofamerica.com/. Ένα άλλο εξαιρετικό παράδειγμα είναι η επικοινωνία γύρω από το μέλλον των τραπεζών που εμπλέκονται σε M&A όπως στην περίπτωση Wells Fargo και Wachovia που κρατούν ενήμερους τους πελάτες τους και απαντούν στα ερωτήματα τους στο http://blog.wellsfargo.com/wachovia/.

 

Ας μη γελιόμαστε… Η κα. Φ. και το 10-20% σαν και αυτήν δε θα πειστεί ποτέ, και σίγουρα όχι από τη δραστηριότητα στα social media. Έχουμε όμως το υπόλοιπο 80% των ανθρώπων που επιλέγουν να είναι πολίτες και όχι «κοσμάκης» για να συζητήσουμε.

 

 

 

 

 

Advertisements

Responses

  1. Κώστα καλημέρα,

    Δέν ειμαι πολύ εξοικιωμένος με τα blogs, αλλα τυχαια εμαθα για σενα,
    καί διάβασα τα αρθρα σου. Αναρωτιέμαι για την ανταπόκριση που εχεις.
    Τί ειδους σχόλια σού γράφουν.
    Θυμάμαι οτι εφυγες απο εδώ με στόχο τη Microsoft καί Εξωτικούς Προορισμούς.
    Ειναι προφανες οτι τώρα δουλεύεις σε Τράπεζα. Ολα ΟΚ;
    Φαίνεται οτι εισαι καλά, και ευχομαι να συνεχίσεις ετσι.

    • Θανάση σ’ ευχαριστώ γα το σχόλιο σου. Το blog είναι ένα εργαλείο ζύμωσης γύρω από μία θεματολογία και ευτυχώς στην περίπτωση μου αυτό συμβαίνει. Βέβαια περισσότερο μέσω τηλεφώνου και mail γιατί ακόμη δεν είμαστε όλοι εξοικειωμένοι στον ίδιο βαθμό αλλά αυτός είναι και ο στόχος. Να φέρουμε τα στελέχη του παραδοσιακού banking περισσότερο κοντά στα social media.


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: